مجوز تولید قفسه و دکور چوبی

این مقاله شامل آیین نامه داخلی و ضوابط خاص اتحادیه صنف مصالح ساختمانی ، لوازم خانگی و صنوف همگن جهت دریافت مجوز تولید قفسه و دکور چوبی می باشد.









آیین نامه داخلی و ضوابط خاص اتحادیه صنف مصالح ساختمانی ، لوازم خانگی و صنوف همگن

ماده 1- نظام صنفی : قواعد و مقرراتی است که امور مربوط به سازمان ، وظایف، اختیارات ، حدود و حقوق افراد و واحدهای صنفی را طبق این قانون تعیین می کند.

ماده 2- فرد صنفی : هر شخص حقیقی یا حقوقی که در یکی از فعالیت های صنفی اعم از تولید ، تبدیل ، خرید فروش ، توزیع ، خدمات و خدمات فنی سرمایه گذاری کند و به عنوان پیشه ور و صاحب حرفه و شغل آزاد ، خواه به شخصه یا با مباشرت دیگران محل کسبی دایر یا وسیله کسبی فراهم آورد و تمام یا قسمتی از کالا، محصول یا خدمات خود را به طور مستقیم یا غیر مستقیم و به صورت کلی یا جزئی به مصرف کننده عرضه دارد، فرد صنفی شناخته می شود.

ماده 3- واحد صنفی : هر واحد اقتصادی که فعالیت آن در محل ثابت یا وسیله سیار باشد و توسط فرد یا افراد صنفی با اخذ پروانه کسب دایر شده باشد ، واحد صنفی شناخته می شود.

ماده 4- پروانه کسب : مجوزی است که طبق مقررات این قانون به منظور شروع و ادامه کسب و کار یا حرفه به صورت موقت یا دائم به فرد یا افراد صنفی برای محل مشخص یا وسیله کسب معین داده می شود.

تبصره1 : پروانه کسب موقت (یکساله) تنها برای یک بار صادر می شود . مدت اعتبار پروانه کسب موقت یک سال و پروانه کسب دائم پنج سال است.

تبصره 2 : با انقضای مدت اعتبار پروانه کسب موقت اتحادیه موظف می باشد اخطاریه یک ماهه برای تبدیل پروانه موقت به پروانه دائم یا تمدید پروانه دائم صادر نماید.و در صورت عدم تبدیل یا تمدید پروانه ، واحد صنفی درحکم واحد بدون پروانه تلقی می شود.

ماده 5- مرجع صدور پروانه کسب با رعایت مقررات آیین نامه ماده 12 قانون نظام صنفی می باشد.

تبصره : معرفی مباشر برای هر متقاضی دریافت بیش از یک پروانه کسب الزامی است. اتحادیه موظف است برای فرد معرفی شده با رعایت آیین نامه ، کارت مباشرت صادر نماید.

ماده 6- این اتحادیه شامل تمامی رسته های مشمول صنوف مصالح ساختمانی – لوازم خانگی – موبایل فروشان – فلز کاران – درودگران – یراق آلات ساختمانی – خدمات لوله کشی آب و فاضلاب و گاز – شیشه گران – درب و پنجره سازی – موزائیک سازی – ورق کاری و جوشکاری درب و پنجره – ادوات کشاورزی و صنعتی– آهن فروشی – خدمات الکترونیکی و الکتریکی و … می باشد.

ماده 7- درجه بندی صنوف : بر اساس شرایط مکانی ،  ارزش منطقه ای و جغرافیایی – ساختمان – تاسیسات – تجهیزات و کارکنان می باشد.

– شرایط مکانی ، ارزش منطقه ای و جغرافیایی: بر اساس تراکم جمعیت و نزدیکی به مرکز شهرستان تعریف میگردد.

– شرایط ساختمان : براساس ارزش منطقه ای ،نوساز ، متراژ و بر اساس امکانات و تاسیسات و تجهیزات می باشد.

ماده  8- شرایط فردی و عمومی و اختصاصی متقاضی پروانه کسب :

– سند مالکیت رسمی و یا عادی- مبایعه نامه یا اجاره نامه دارای اعتبار – قرارداد مشارکت – صلح نامه ، هبه و یا تعهد نامه محضری ( در روستاها احراز مالکیت طبق عرف محل است )

تبصره : تعهد از دارندگان اسناد عادی مبنی بر پذیرش مسئولیت حقوقی

– گواهی صلاحیت از نیروی انتظامی ( عدم سوء پیشینه – اماکن عمومی – ترافیکی )

– گواهی اداره امور مالیاتی ذیربط مبنی بر تشکیل پرونده یا پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی مالیات قطعی شده

– گواهی گذراندن دوره های آموزش احکام تجارت و کسب و کار و فقه بازار

– تصویر کامل شناسنامه و کارت ملی برای اتباع ایرانی و پروانه کار و پروانه اقامت برای اتباع خارجی

– کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا معافیت دائم یا پزشکی یا گواهی اشتغال به تحصیل برای آقایان کمتر از 50 سال سن

تبصره – حداقل سن برای دریافت پروانه کسب 18 سال تمام می باشد.

– عکس 4×3 رنگی 12 عدد ( عکس بروز )

ماده 9 – شرایط صدور پروانه کسب :

– مراجعه متقاضی دریافت پروانه کسب به سامانه صدور پروانه کسب اتحادیه مربوطه و ثبت تقاضای خود و دریافت کدرهگیری

– کارت معاینه پزشکی و گواهی صلاحیت بهداشتی از مراکز بهداشتی ، درمانی (برای صنوف مشمول قانون اصلاح ماده 13 قانون مواد خوردنی آشامیدنی ، آرایشی و بهداشتی در شرایط اختصاصی ) برای رسته هایی که نیاز به صلاحیت بهداشت دارند.

– برای صدور پروانه کسب خدمات فنی ، فرد صنفی موظف به ارائه گواهی و مدرک فنی و حرفه ای (پروانه تخصصی و فنی و یا دیپلم فنی  یا مدرک دانشگاهی) در رسته مربوطه می باشد.

– افراد صنفی در صورت تغییر شغل یا تغییر مکان کتباً به اتحادیه مربوطه اطلاع دهند .

– رضایت نامه محضری شرکا و معرفی نماینده برای دریافت پروانه کسب (برای مشارکت های مدنی )

– معرفی نامه نماینده هیات مدیره (مدیر عامل) برای صدور پروانه کسب به نام وی و ارائه اساسنامه و آگهی روزنامه رسمی ثبت شرکت (برای اشخاص حقوقی)

– ارائه نتیجه استعلامات مورد نیاز از دستگاه ها و ارگان های استعلام شونده به اتحادیه

– متعهد بودن به ارائه کالا ها و خدمات مربوط به رسته صنفی در اتحادیه و عدم تداخل فعالیت (تداخل صنفی)

– پرداخت مبلغ ورودیه به هنگام تشکیل پرونده و پرداخت حق عضویت سالانه به اتحادیه و پرداخت سایر مبالغ هزینه های استعلامی از ارگان های ذیربط

– رعایت نکات ایمنی : ( دوربین های مدار بسته با کیفیت دید در شب و HD ، دزدگیر ، گاو صندوق استاندارد )

– صدور پروانه کسب برای مشاغل تخصصی و فنی مستلزم اخذ پروانه تخصصی و فنی از مراجع ذیربط بوسیله متقاضی است .

تبصره : اگر متقاضی واجد شروط لازم برای اخذ پروانه بهره برداری تخصصی و فنی نباشد حضور یک نفر شاغل دارنده پروانه تخصصی و فنی در واحد صنفی برای صدور پروانه کسب مشروط بنام متقاضی کافی است.

– صدور پروانه کسب برای مشاغلی که سلب آسایش و جز آلاینده های محیطی ، صوتی و سایر آلاینده ها در مناطق مسکونی ممنوع می باشد.

ماده 10- شرایط مکانی و مساحت واحد صنفی متقاضی پروانه کسب :

– متراژ واحد صنفی بر اساس نیاز رسته صنفی و شرایط محیطی رسته مربوطه می باشد.

– در جهت رفاه واحدهای صنفی حدود و فاصله صنفی برای آنها تعریف نمی شود.

– واحدهای صنفی ملزم به نصب نرخنامه مصوب اتحادیه و کمیسیون نظارت در معرض دید مشتریان ، ارائه فاکتور فروش و خدمات و نصب POS فروشگاهی و صندوق مکانیزه ( برای صنوف مربوطه ) می باشند.

ماده 11 – سایر مواردی که در این ضوابط خاص قید نگردیده برابر قانون نظام صنفی و آیین نامه های اجرایی و … خواهد بود.

آیین نامه ضوابط داخلی اتحادیه در 11 ماده  24  بند 6 تبصره به تصویب هیات مدیره اتحادیه رسیده و پس از تایید اتاق اصناف شهرستان بستان آباد ، جهت بررسی و تصویب به کمیسیون نظارت شهرستان ارسال می گردد .



برای دانلود رایگان طرح توجیهی در حوزه های مختلف صنعتی، کشاورزی و …می توانید به وب سایت بهین یاب تجارت مراجعه کنید و یا با شماره های 45518-021 و 09120213393 تماس حاصل فرمایید.